SAKARYA VALİLİĞİ
İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ


I. SAKARYA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ VE OKUMA ALIŞKANLIĞI KÜLTÜRÜ SEMİNERİ
(11-26 Mart 2006)

I) GENEL :
A) OKUMA DAVRANIŞI :
a) Okuma davranışı neden önemlidir?
b) Okuma davranışı ile çağdaş birey olma olgusu arasında nasıl bir ilgi vardır?
c) Okuma davranışını nasıl sınıflandırabiliriz?

B) OKUMA BECERİSİNİN GELİŞİM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

C) HANGİ SORUNLAR ÖNCELİKLİDİR?
a) Okuma alışkanlığı neden kazandıramıyoruz?
b) Eğitim sisteminin kendi içindeki sorunları nelerdir?
c) Çocuk kitapları ve ders kitaplarının yetersizliği
d) Sosyo-ekonomik ve kültürel ortamın değerlendirilmesi

D) OKUMA KÜLTÜRÜ NEDEN ÖNEMLİDİR? (Neden Herkes Okumalıdır?)

E) ÇÖZÜM YOLLARI NELER OLABİLİR?
a) Aile ve çevre
b) Okulöncesi ve ilköğretim sürecinde çocuk kitapları
c) Nitelikli çocuk kitaplarının temel özellikleri nelerdir?
d) Genel öğretimin ve Türçe derslerinin en önemli uyaranı olarak çocuk kitapları
e) Ders ortamında çocuk kitapları ile çalışmanın yolları neler olabilir?

Zafer Sokağı No:17 34371 Nişantaşı-İstanbul Tel:(0212) 240 23 83 – 240 41 96 Faks:230 01 25
www.cocukvakfi.org.tr e-mail: cocuk_vakfi@hotmail.com


II) ÖZEL GRUP
A) Okulöncesi Öğretmenler Grubu:
a) Çocuk kitap iletişiminin önemi
b) Bir uyaran olarak çocuk kitaplarının nitelikleri
c) Okulöncesi dönemde çocuk edebiyatı türlerinden yararlanma
d) Okulöncesinde çocuklarla nasıl çalışabiliriz?

B) Sınıf Öğretmenleri Grubu:
a) Okuma alışkanlığının ve eleştirel okuma becerisinin kazandırılmasında Türkçe dersinin önemi
b) Okuma alışkanlığının kazandırılmasında temel ilkeler nelerdir?
c) Çocuk kitaplarıyla çalışma yol ve yöntemleri (çocuk kitaplarından nasıl yararlanabiliriz?)
d) Okuma becerisinin kazandırılması ve geliştirilmesinde çocuk kitaplarının önemi

C) Türkçe Öğretmenleri Grubu:
a) Türkçe’nin temel becerileri
-Alıcı dil etkinlikleri (dinleme-izleme-okuma)
-Verici dil etkinlikleri (konuşma-yazma)
b) Türkçe derslerinin amaçları ve okuma becerisi hakkında görüşler
c) Okuma kültürünün boyutları
d) Çocuk kitabı seçiminde niteliği belirleyen ölçütler
e) Çocuk kitapları ile Türkçe derslerinde çalışma yöntemleri
f) Okuma türlerinden yararlanma
g) Okuma kültürünün boyutları

D) Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenleri Grubu:
Okuma Alışkanlığının Felsefî Boyutları
Prof.Dr. Teoman Duralı
İnsanlaşmanın Başetkeni :Okumak

Hilmi Yavuz
Liselerde edebiyat dersi nasıl verilmeli?
Kişisel bir öneri

Programın Uygulanmasına Yönelik Notlar :
1) Okulöncesi Öğretmenleri, Sınıf Öğretmenleri, Türkçe ve Türk Dili ve
Edebiyatı Öğretmenleri için verilecek konferans ve derslerde
programın I) GENEL BÖLÜMÜ birinci aşamada dört grup için
düzenlenecektir.
2) Programın I) GENEL BÖLÜMÜ (öğleden önce), uygulandıktan sonra ikinci aşamada II) ÖZEL GRUP öğretmenlerine kendi bölümlerinin konuları (öğleden sonra) sunulacaktır.
3) Her grup için iki çocuk kitabı yazarının katılımı sağlanacaktır.
4) Her özel grupta, son bölüm soru-cevap ve değerlendirme süresi olarak uygulanacaktır.
5) Seminer programının son bölümü yazar, akademisyen, öğretmen
katılımı ile gerçekleşecektir.