.
Kuruluş gerekçesi
Bir ülkede okur yetiştirmenin temel ölçütü ana dil öğretimidir. Ana dil öğretiminin en etkili kaynağı ise çocuk edebiyatıdır.
Türkiye ana dili öğretiminde önemli birikime sahip bir ülke. Okuma-yazma alışkanlığı kazandırma başarısı açısından da dünya ülkeleri arasında ilk sıralarda. Buna karşın okur yetiştiremeyen bir ülke durumunda. Neden? Kısaca dört neden sıralanabilir: Türkçe ve edebiyat öğretiminin amacı ve işlevi okur yetiştirmekten yoksundur, bir.
Okul öncesi, ilköğretim birinci ve ikinci kademe ve orta öğretim düzeyinde çocuk ve ilk gençlik kitaplarından yararlanma anlayışı gelişmemiştir, iki.
Türkiye’nin ülke ölçekli okuma alışkanlığı kazandırma öngörüsü yoktur, üç.
Türkiye, iletişim ortamı kuşatması karşısında yazı kültürü ve görsel kültür birbirine karşı değil, birbirini tamamlayıcı yönde değerlendiren eğitimbilim ve iletişim kuramlarından yararlanarak okuyan toplum ülküsünü gerçekleştirme idealini ortaya koyamamıştır, dört.
Neden? Türkiye’nin okuma alışkanlığı gerçeği okumama alışkanlığı gerçeğidir. Çünkü Türkiye’de okuma alışkanlığı sorununun sahibi yoktur.
Okuyan Türkiye köklü ve kalıcı kültür politikasıyla gerçekleşebilir. Türkiye’nin okuyan bir topluma dönüşmesi için ise iki ana sorunun sorulması gerekir: Bir: Neden okumuyoruz? İki: Okuyan bir toplum hâline nasıl gelebiliriz? Bu soruların cevabı ise kitaba ve okumaya yönelik bir zihniyet değişimini amaçlamadıkça bireyin ve toplumun dönüşümü ertelenmiş olacaktır.
Çocuk Vakfı’nın öncelikli kuruluş amaçlarından biri de çocuklara okuma alışkanlığı kültürü kazandırmaktır. Çocuğun temel yararı doğrultusunda gelişme hakkının gerçekleşmesi nitelikli eğitimle mümkündür. Bebeklik döneminden başlayarak çocukluğun bütün evrelerinde dil, bilişsel, kişilik gelişimi yanında sosyal, kültürel ve toplumsal gelişimi biçimlendiren temel beslenme kaynağı ise hiç kuşkusuz edebiyat ve sanat değeri olan nitelikli çocuk kitaplarıdır. Okuma becerisi kazanmış, okuma ilgileri gelişmiş, duyarlı, okuduğunu anlayan, seçici, okuduğu üzerinde düşünen, önyargısız, eleştirel okuma yapabilen kuşaklar yetiştirme çabası anne-babanın, örgün ve yaygın eğitimin, toplumun ve Devlet’in ortak görevi olmadıkça okuma-yazma düzeyinde bir toplum görüntüsü devam edecektir.
Kuruluş Amacı
Okuma alışkanlığı becerisi kazanmış bireyler yetiştirmek amacıyla okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik edebiyatı kültürünün yaygınlaştırılması için,
örgün ve yaygın eğitimde edebiyat ve sanat değeri olan nitelikli kitaplardan yararlanılması yönünde bilimsel araştırmaların yapılması ve desteklenmesi;
sesli, görüntülü ve basılı yayın yanında çocuğa, anne-babaya ve öğretmene yönelik kılavuz kitaplar, dergiler ve raporların hazırlanması ve yayımlanması;
çağdaş okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik edebiyatımıza yeni isimler kazandırmak amacıyla yazar, çizer ve yayıncıları özendirici çalışmaların gerçekleştirilmesi;
çeviri çocuk edebiyatı sorunlarının çözümüne katkı verilmesi;
Türk okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik edebiyatının dünya dillerine çevrilmesi için proje hazırlanması ve yürütülmesi;
şehir ve ülke ölçekli sosyal ve kültürel sorumluluk projeleri, okuma alışkanlığı programları ve etkinlikleri düzenlenmesi;
okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik edebiyatı kültürünün bütün bileşenlerine yönelik atölye çalışmaları, seminer, sergi, fuar, kurultay, ulusal ve uluslar arası kongre düzenlenmesi;
Bebek, Okul Öncesi, Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Kütüphanesi’nin ( ihtisas kütüphanesi ) ve ile resimli Çocuk Kitapları Müzesi’nin kurulması Çocuk Vakfı Çocuk Edebiyatı Okulu’nun öncelikli kuruluş amacıdır.
Kuruluş Tarihi Nisan 1991
Birimleri
İçerik Belirleme
I Program Hazırlama Birimi
II Araştırma ve Geliştirme Birimi
III Eğitim Projesi Geliştirme Birimi
IV Araştırma Projesi Geliştirme Birimi
V Örgün Eğitim Birimi
VI Yaygın Eğitim Birimi
VII Medya Birimi
Faaliyet Konuları
a) Çocuklar için
- Atölye çalışmaları
- Çalıştaylar
- Okuma programı uygulamaları
- Yazar, çizer buluşmaları
- Çocuk ve ilk gençlik edebiyatı kültürü dergisi
b) Yetişkinler İçin
- Anne-babalara yönelik okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik gelişim evreleri çerçevesinde bilgilendirici seminerler
- Öğretmenlere yönelik (okul öncesi, ilköğretim birinci ve ikinci kademe, orta öğretim) seminerler
- Okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik edebiyatı kültürünü tanıtıcı yayınlar (broşür-katalog, kılavuz kitap)
c) Yazar ve Çizerler İçin
- Bebek, okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik edebiyatı kültürünü çocuk ve yetişkinlere tanıtıcı yayınlar
Uygulama Modeli
Çocuğa yönelik
- Sunuma dayalı dersler
- Atölye çalışmaları
- Çocuklar için yazı ve metin resimleme etkinlikleri
- Okullarda öğrenci-yazar-çizer buluşmaları
- Aile, okul, kütüphane ortamlarında okuma programı uygulamaları
- Okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik ihtisas fuarları ve kültürel etkinlikler
- Sanal ortamlarda okuma alışkanlığı kültürünü özendirici tanıtıcı sesli ve görüntülü çalışmalar
Gündemdeki Etkinlikler
- Okuma Kültürü Programı
- Okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik kültürü seminerleri
- Çalıştay ve uygulamalı eğitim programları
- I. Türkiye Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Kongresi)
- I. Türkiye Okuma Kültürü Kongresi
Çocuk Edebiyatı Okulu
Danışma Kurulu
Adnan Ay, Ahmet Efe, Aytül Akal, Prof. Dr. Alev Sınar, Ayşe İnan Alican, Betül Tarıman, Doç. Dr. Beyhan Kanter, ( Cahit Uçuk ), Dr. Burcu Tümer Öztürk, Prof. Dr. Cahit Kavcar, ( Cahit Zarifoğlu ), Çiğdem Sezer, Emel Kehri, Yrd. Doç. Dr. Ender Dandul, Ersin Şahin, Dr. Fatih Erdoğan, Dr. Fatih Turanalp, ( Fazıl Hüsnü Dağlarca) , Ferit Avcı, F. Füsun İyicil, Gökhan Akçiçek, Gülten Dayıoğlu, Yrd. Doç. Dr. Hayrettin Parlakyıldız, Prof. Dr. Hikmet Asutay, Doç. Dr. İbrahim Kıbrıs, Prof. Dr. İnci Enginün, Prof. Dr. İsmail Kaya, Mavisel Yener, Prof. Dr. Medine Sivri, Mehmet Güler, Dr. Meral Kaya, Mevlâna İdris Zengin, Miyase Sertbarut, Mustafa Delioğlu, Mustafa Ökkeş Evren, Mükremin Seçim, (Prof.Dr. Nazan Erkmen), Necdet Yılmaz, Yrd. Doç. Dr. Neslihan Karakuş, Prof. Dr. Nilüfer Tuncer, Nurten Deliorman, Dr. Oğuzhan Yılmaz, Osman Kehri, Refik Durbaş, Dr. Sedat Karagül, Prof. Dr. Sedat Sever, Prof. Dr. Selahattin Dilidüzgün, Serap Deliorman, Sibel Demirtaş, Soner Hizarcı, Dr. Şehnaz Aliş, Dr. Şener Şükrü Yiğitler, Şeref Bilsel, Yrd. Doç. Dr. Tacettin Şimşek, Ülkü Ovat, Ümit Öğmel, Prof. Dr. Vefa Taşdelen, Vural Kaya, Yalvaç Ural, Yrd. Doç. Dr. Yasin Mahmut Yakar, Yunus Bekir Yurdakul, Doç. Dr. Zeki Gürel.
Adres ve İletişim Bilgileri
Çocuk Vakfı Çocuk Akademisi
Zafer Sokağı No: 17 34371 Nişantaşı / İstanbul
Telefon: 0 212 240 41 96 – 240 23 83
Belgegeçer: 0 212 230 01 25
Elektronik Posta: cocukedebiyatiokulu@cocukvakfi.org.tr cocukvakfi@hotmail.com
Web Sitesi: www.cocukvakfi.org.tr
İyi Edebiyat Önce Çocukların Hakkıdır…
ENGLISH
SCHOOL OF CHILDRENS LITERATURE
- Our Mission
- Our Vision
- Departments
- Areas of Activity
- Application Methods for Children and Adults
- Members of the Advisory Committee
- Announcements
- Contact
- News
- Project: The Reading City of Sakarya
- Audiobooks
- Videos
- Children’s Literature Lecture Notes
- Children’s Literature Bibliography
Our Mission
The key criterion of raising a reader is language education. The most efficient source of language education is children’s literature.
Turkey is highly experienced in native language education. It also ranks among the world’s top countries in terms of teaching literacy. However, it cannot raise readers. Why? We can give four short answers to this question. First of all, the objective and function of teaching Turkish and literature do not aim raising readers.
Secondly, children’s and young adult books are not used in primary and middle school education. Thirdly, Turkey does not have the vision of teaching literacy on a national scale. Finally, Turkey has not been able to achieve the goal of becoming a society of readers that benefits from pedagogy and communication theories which use visual and written culture complementary to each other instead of using them against each other.
Why? The reality of reading habits of Turkey is the reality of its non-reading habits because there is no one responsible for the problem of reading habits in Turkey.
A reading Turkey can be achieved with a rooted and lasting cultural policy. Two questions need to be answered for Turkey to become a society of readers: One: Why don’t we read? Two: How can be become a society of readers? The transformation of the individual and the society will be delayed if the answers to these questions do not aim for a change in mentality towards books and reading.
One of the primary missions of Çocuk Vakfı (Child Foundation) is to help children adopt a culture of reading habits. Child’s right to develop for their benefit can only be realized through quality education. High quality children’s books with literary and artistic value are, without a doubt, the primary source that nurtures the child from infancy through every step of childhood and shapes social, cultural and societal development aside from language, cognitive and personality development. Society will remain at the level of literacy as long as parents, formal and non-formal education, society and state fail to make it their mission to raise a generation of mindful, selective and unbiased children who are capable of reading, understanding and thinking critically about what they read, and whose interests in reading has developed.
Our Vision
To spread the culture of preschool, children’s and young adult literature in order to raise individuals with reading habits and skills,
Do and support scientific research about benefitting from high quality books with literary and artistic value in formal and non-formal education,
prepare and publish guidebooks, periodicals and reports for children, parents and teachers as well as audiovisual and printed content,
Motivate authors, illustrators and publishers in order to raise the number of people working in contemporary preschool, children’s and young adult literature,
Contribute to solve the problems in translated children’s literature,
Design and run a project to translate Turkish preschool, children’s and young adult literature into other languages,
Organize city and nation-wide social and cultural responsibility projects, reading habit programs and activities,
Organize workshops, seminars, exhibitions, fairs, assemblies, national and international conferences aimed at all components of preschool, children’s and young adult literature,
Establish The Preschool, Children’s and Young Adult Literature Library (specialized library) and Museum of Illustrated Children’s Books are the primary reasons of the establishment of The School of Children’s Literature.
Date of Establishment April 1991
Departments
Content Creation
I Program Department
II Research and Development Department
III Education Project Development Department
IV Formal Education Department
V Non-Formal Education Department
VII Media Department
Areas of Activity
a) For children
- Workshops
- Reading program practices
- Meetings with authors and illustrators
- Magazine of children’s and young adult literature culture
b) For adults
- Informative seminars on preschool, child and young adult developmental stages for parents
- Seminars for teachers (preschool, primary and middle school, high school)
- Publications on preschool, children’s and young adult literature culture (booklet, catalogue, guidebook)
c) For authors and illustrators
- Informative publications on preschool, children’s and young adult literature culture for children and adults
Application Method
For children
- Presentation-based lessons
- Workshops
- Illustrative activities for children
- Student-writer-illustrator meetings in schools
- Reading programs in family, school, library environments
- Specialized fairs for preschools, children and young adults and cultural activities
- Audiovisual works to encourage and introduce reading habits on digital platforms
Activities on the Agenda
- Reading Culture Program
- Seminars on preschool, children and young adult culture
- Workshop and applied education programs
- Conferences (I. Children’s and Young Adult Literature Conference in Turkey)
School of Children’s Literature
Advisory Committee
Adnan Ay, Ahmet Efe, Aytül Akal, Prof. Alev Sınar, Ayşe İnan Alican, Betül Tarıman, Assoc. Prof. Beyhan Kanter, (Cahit Uçuk), Burcu Tümer Öztürk, Ph.D., Prof. Cahit Kavcar, (Cahit Zarifoğlu), Çiğdem Sezer, Emel Kehri, Asst. Prof. Ender Dandul, Ersin Şahin, Dr. Fatih Erdoğan, Dr. Fatih Turanalp, (Fazıl Hüsnü Dağlarca) , Ferit Avcı, F. Füsun İyicil, Gökhan Akçiçek, Gülten Dayıoğlu, Asst. Prof. Hayrettin Parlakyıldız, Assoc. Prof. Hikmet Asutay, Assoc. Prof. İbrahim Kıbrıs, Prof. İnci Enginün, Prof. İsmail Kaya, Mavisel Yener, Prof. Medine Sivri, Mehmet Güler, Doç. Dr. Meral Kaya, Ph.D., Mevlâna İdris Zengin, Miyase Sertbarut, Mustafa Delioğlu, Mustafa Ökkeş Evren, Mükremin Seçim, (Prof. Nazan Erkmen), Necdet Yılmaz, Asst. Prof. Neslihan Karakuş, Prof. Nilüfer Tuncer, Nurten Deliorman, Oğuzhan Yılmaz, Ph.D., Osman Kehri, Refik Durbaş, Dr. Sedat Karagül, Prof. Sedat Sever, Prof. Selahattin Dilidüzgün, Serap Deliorman, Sibel Demirtaş, Soner Hizarcı, Şehnaz Aliş, Dr. Şener Şükrü Yiğitler, Ph.D., Şeref Bilsel, Asst. Prof. Tacettin Şimşek, Ülkü Ovat, Ümit Öğmel, Prof. Vefa Taşdelen, Vural Kaya, Yalvaç Ural, Asst. Prof. Yasin Mahmut Yakar, Yunus Bekir Yurdakul, Assoc. Prof. Zeki Gürel.
Kuruluş Gerekçesi
Kuruluş amacı
Birimleri
Faaliyet Konuları
Uygulama Modeli
Çocuklara Yöneli
Yetişkinlere Yönelik
Danışma Kurulu Üyeleri
Duyurular
İletişim
Etkinlik Haberleri
Proje: Okuyan Şehir Sakarya
Sesli Yayınlar
Görüntülü Yayınlar
Çocuk edebiyatı Ders Notları
Çocuk Edebiyatı Kaynakçası
Kuruluş gerekçesi
Bir ülkede okur yetiştirmenin temel ölçütü ana dil öğretimidir. Ana dil öğretiminin en etkili kaynağı ise çocuk edebiyatıdır.
Türkiye ana dili öğretiminde önemli birikime sahip bir ülke. Okuma-yazma alışkanlığı kazandırma başarısı açısından da dünya ülkeleri arasında ilk sıralarda. Buna karşın okur yetiştiremeyen bir ülke durumunda. Neden? Kısaca dört neden sıralanabilir: Türkçe ve edebiyat öğretiminin amacı ve işlevi okur yetiştirmekten yoksundur, bir.
Okul öncesi, ilköğretim birinci ve ikinci kademe ve orta öğretim düzeyinde çocuk ve ilk gençlik kitaplarından yararlanma anlayışı gelişmemiştir, iki.
Türkiye’nin ülke ölçekli okuma alışkanlığı kazandırma öngörüsü yoktur, üç.
Türkiye, iletişim ortamı kuşatması karşısında yazı kültürü ve görsel kültür birbirine karşı değil, birbirini tamamlayıcı yönde değerlendiren eğitimbilim ve iletişim kuramlarından yararlanarak okuyan toplum ülküsünü gerçekleştirme idealini ortaya koyamamıştır, dört.
Neden? Türkiye’nin okuma alışkanlığı gerçeği okumama alışkanlığı gerçeğidir. Çünkü Türkiye’de okuma alışkanlığı sorununun sahibi yoktur.
Okuyan Türkiye köklü ve kalıcı kültür politikasıyla gerçekleşebilir. Türkiye’nin okuyan bir topluma dönüşmesi için ise iki ana sorunun sorulması gerekir: Bir: Neden okumuyoruz? İki: Okuyan bir toplum hâline nasıl gelebiliriz? Bu soruların cevabı ise kitaba ve okumaya yönelik bir zihniyet değişimini amaçlamadıkça bireyin ve toplumun dönüşümü ertelenmiş olacaktır.
Çocuk Vakfı’nın öncelikli kuruluş amaçlarından biri de çocuklara okuma alışkanlığı kültürü kazandırmaktır. Çocuğun temel yararı doğrultusunda gelişme hakkının gerçekleşmesi nitelikli eğitimle mümkündür. Bebeklik döneminden başlayarak çocukluğun bütün evrelerinde dil, bilişsel, kişilik gelişimi yanında sosyal, kültürel ve toplumsal gelişimi biçimlendiren temel beslenme kaynağı ise hiç kuşkusuz edebiyat ve sanat değeri olan nitelikli çocuk kitaplarıdır. Okuma becerisi kazanmış, okuma ilgileri gelişmiş, duyarlı, okuduğunu anlayan, seçici, okuduğu üzerinde düşünen, önyargısız, eleştirel okuma yapabilen kuşaklar yetiştirme çabası anne-babanın, örgün ve yaygın eğitimin, toplumun ve Devlet’in ortak görevi olmadıkça okuma-yazma düzeyinde bir toplum görüntüsü devam edecektir.
Kuruluş Amacı
Okuma alışkanlığı becerisi kazanmış bireyler yetiştirmek amacıyla okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik edebiyatı kültürünün yaygınlaştırılması için,
örgün ve yaygın eğitimde edebiyat ve sanat değeri olan nitelikli kitaplardan yararlanılması yönünde bilimsel araştırmaların yapılması ve desteklenmesi;
sesli, görüntülü ve basılı yayın yanında çocuğa, anne-babaya ve öğretmene yönelik kılavuz kitaplar, dergiler ve raporların hazırlanması ve yayımlanması;
çağdaş okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik edebiyatımıza yeni isimler kazandırmak amacıyla yazar, çizer ve yayıncıları özendirici çalışmaların gerçekleştirilmesi;
çeviri çocuk edebiyatı sorunlarının çözümüne katkı verilmesi;
Türk okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik edebiyatının dünya dillerine çevrilmesi için proje hazırlanması ve yürütülmesi;
şehir ve ülke ölçekli sosyal ve kültürel sorumluluk projeleri, okuma alışkanlığı programları ve etkinlikleri düzenlenmesi;
okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik edebiyatı kültürünün bütün bileşenlerine yönelik atölye çalışmaları, seminer, sergi, fuar, kurultay, ulusal ve uluslar arası kongre düzenlenmesi;
Bebek, Okul Öncesi, Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Kütüphanesi’nin ( ihtisas kütüphanesi ) ve ile resimli Çocuk Kitapları Müzesi’nin kurulması Çocuk Vakfı Çocuk Edebiyatı Okulu’nun öncelikli kuruluş amacıdır.
Kuruluş Tarihi Nisan 1991
Birimleri
İçerik Belirleme
I Program Hazırlama Birimi
II Araştırma ve Geliştirme Birimi
III Eğitim Projesi Geliştirme Birimi
IV Araştırma Projesi Geliştirme Birimi
V Örgün Eğitim Birimi
VI Yaygın Eğitim Birimi
VII Medya Birimi
Faaliyet Konuları
a) Çocuklar için
- Atölye çalışmaları
- Çalıştaylar
- Okuma programı uygulamaları
- Yazar, çizer buluşmaları
- Çocuk ve ilk gençlik edebiyatı kültürü dergisi
b) Yetişkinler İçin
- Anne-babalara yönelik okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik gelişim evreleri çerçevesinde bilgilendirici seminerler
- Öğretmenlere yönelik (okul öncesi, ilköğretim birinci ve ikinci kademe, orta öğretim) seminerler
- Okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik edebiyatı kültürünü tanıtıcı yayınlar (broşür-katalog, kılavuz kitap)
c) Yazar ve Çizerler İçin
- Bebek, okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik edebiyatı kültürünü çocuk ve yetişkinlere tanıtıcı yayınlar
Uygulama Modeli
Çocuğa yönelik
- Sunuma dayalı dersler
- Atölye çalışmaları
- Çocuklar için yazı ve metin resimleme etkinlikleri
- Okullarda öğrenci-yazar-çizer buluşmaları
- Aile, okul, kütüphane ortamlarında okuma programı uygulamaları
- Okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik ihtisas fuarları ve kültürel etkinlikler
- Sanal ortamlarda okuma alışkanlığı kültürünü özendirici tanıtıcı sesli ve görüntülü çalışmalar
Gündemdeki Etkinlikler
- Okuma Kültürü Programı
- Okul öncesi, çocuk ve ilk gençlik kültürü seminerleri
- Çalıştay ve uygulamalı eğitim programları
- I. Türkiye Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Kongresi)
- I. Türkiye Okuma Kültürü Kongresi
Çocuk Edebiyatı Okulu
Danışma Kurulu
Adnan Ay, Ahmet Efe, Aytül Akal, Prof. Dr. Alev Sınar, Ayşe İnan Alican, Betül Tarıman, Doç. Dr. Beyhan Kanter, ( Cahit Uçuk ), Dr. Burcu Tümer Öztürk, Prof. Dr. Cahit Kavcar, ( Cahit Zarifoğlu ), Çiğdem Sezer, Emel Kehri, Yrd. Doç. Dr. Ender Dandul, Ersin Şahin, Fatih Erdoğan, ( Fazıl Hüsnü Dağlarca) , Ferit Avcı, F. Füsun İyicil, Gökhan Akçiçek, Gülten Dayıoğlu, Yrd. Doç. Dr. Hayrettin Parlakyıldız, Doç. Dr. Hikmet Asutay, Doç. Dr. İbrahim Kıbrıs, Prof. Dr. İnci Enginün, Prof. Dr. İsmail Kaya, Mavisel Yener, Prof. Dr. Medine Sivri, Mehmet Güler, Dr. Meral Kaya, Mevlâna İdris Zengin, Miyase Sertbarut, Mustafa Delioğlu, Mustafa Ökkeş Evren, Mükremin Seçim, Prof.Dr. Nazan Erkmen, Necdet Yılmaz, Yrd. Doç. Dr. Neslihan Karakuş, Prof. Dr. Nilüfer Tuncer, Nurten Deliorman, Dr. Oğuzhan Yılmaz, Osman Kehri, Prof. Dr. Sedat Sever, Prof. Dr. Selahattin Dilidüzgün, Serap Deliorman, Sibel Demirtaş, Soner Hizarcı, Dr. Şehnaz Aliş, Şeref Bilsel, Yrd. Doç. Dr. Tacettin Şimşek, Ülkü Ovat, Ümit Öğmel, Prof. Dr. Vefa Taşdelen, Vural Kaya, Yalvaç Ural, Yrd. Doç. Dr. Yasin Mahmut Yakar, Yunus Bekir Yurdakul, Doç. Dr. Zeki Gürel.
Adres ve İletişim Bilgileri
Çocuk Vakfı Çocuk Akademisi
Zafer Sokağı No: 17 34371 Nişantaşı / İstanbul
Telefon: 0 212 240 41 96 – 240 23 83
Belgegeçer: 0 212 230 01 25
Elektronik Posta: cocukedebiyatiokulu@cocukvakfi.org.tr cocukvakfi@hotmail.com
Web Sitesi: www.cocukvakfi.org.tr
İyi Edebiyat Önce Çocukların Hakkıdır…
ENGLISH
SCHOOL OF CHILDREN’S LITERATURE
- Our Mission
- Our Vision
- Departments
- Areas of Activity
- Application Methods for Children and Adults
- Members of the Advisory Committee
- Announcements
- Contact
- News
- Project: The Reading City of Sakarya
- Audiobooks
- Videos
- Children’s Literature Lecture Notes
- Children’s Literature Bibliography
Our Mission
The key criterion of raising a reader is language education. The most efficient source of language education is children’s literature.
Turkey is highly experienced in native language education. It also ranks among the world’s top countries in terms of teaching literacy. However, it cannot raise readers. Why? We can give four short answers to this question. First of all, the objective and function of teaching Turkish and literature do not aim raising readers.
Secondly, children’s and young adult books are not used in primary and middle school education. Thirdly, Turkey does not have the vision of teaching literacy on a national scale. Finally, Turkey has not been able to achieve the goal of becoming a society of readers that benefits from pedagogy and communication theories which use visual and written culture complementary to each other instead of using them against each other.
Why? The reality of reading habits of Turkey is the reality of its non-reading habits because there is no one responsible for the problem of reading habits in Turkey.
A reading Turkey can be achieved with a rooted and lasting cultural policy. Two questions need to be answered for Turkey to become a society of readers: One: Why don’t we read? Two: How can be become a society of readers? The transformation of the individual and the society will be delayed if the answers to these questions do not aim for a change in mentality towards books and reading.
One of the primary missions of Çocuk Vakfı (Child Foundation) is to help children adopt a culture of reading habits. Child’s right to develop for their benefit can only be realized through quality education. High quality children’s books with literary and artistic value are, without a doubt, the primary source that nurtures the child from infancy through every step of childhood and shapes social, cultural and societal development aside from language, cognitive and personality development. Society will remain at the level of literacy as long as parents, formal and non-formal education, society and state fail to make it their mission to raise a generation of mindful, selective and unbiased children who are capable of reading, understanding and thinking critically about what they read, and whose interests in reading has developed.
Our Vision
To spread the culture of preschool, children’s and young adult literature in order to raise individuals with reading habits and skills,
Do and support scientific research about benefitting from high quality books with literary and artistic value in formal and non-formal education,
prepare and publish guidebooks, periodicals and reports for children, parents and teachers as well as audiovisual and printed content,
Motivate authors, illustrators and publishers in order to raise the number of people working in contemporary preschool, children’s and young adult literature,
Contribute to solve the problems in translated children’s literature,
Design and run a project to translate Turkish preschool, children’s and young adult literature into other languages,
Organize city and nation-wide social and cultural responsibility projects, reading habit programs and activities,
Organize workshops, seminars, exhibitions, fairs, assemblies, national and international conferences aimed at all components of preschool, children’s and young adult literature,
Establish The Preschool, Children’s and Young Adult Literature Library (specialized library) and Museum of Illustrated Children’s Books are the primary reasons of the establishment of The School of Children’s Literature.
Date of Establishment April 1991
Departments
Content Creation
I Program Department
II Research and Development Department
III Education Project Development Department
IV Formal Education Department
V Non-Formal Education Department
VII Media Department
Areas of Activity
a) For children
- Workshops
- Reading program practices
- Meetings with authors and illustrators
- Magazine of children’s and young adult literature culture
b) For adults
- Informative seminars on preschool, child and young adult developmental stages for parents
- Seminars for teachers (preschool, primary and middle school, high school)
- Publications on preschool, children’s and young adult literature culture (booklet, catalogue, guidebook)
c) For authors and illustrators
- Informative publications on preschool, children’s and young adult literature culture for children and adults
Application Method
For children
- Presentation-based lessons
- Workshops
- Illustrative activities for children
- Student-writer-illustrator meetings in schools
- Reading programs in family, school, library environments
- Specialized fairs for preschools, children and young adults and cultural activities
- Audiovisual works to encourage and introduce reading habits on digital platforms
Activities on the Agenda
- Reading Culture Program
- Seminars on preschool, children and young adult culture
- Workshop and applied education programs
- Conferences (I. Children’s and Young Adult Literature Conference in Turkey)
School of Children’s Literature
Advisory Committee
Adnan Ay, Ahmet Efe, Aytül Akal, Prof. Alev Sınar, Ayşe İnan Alican, Betül Tarıman, Assoc. Prof. Beyhan Kanter, (Cahit Uçuk), Burcu Tümer Öztürk, Ph.D., Prof. Cahit Kavcar, (Cahit Zarifoğlu), Çiğdem Sezer, Emel Kehri, Asst. Prof. Ender Dandul, Ersin Şahin, Fatih Erdoğan, (Fazıl Hüsnü Dağlarca) , Ferit Avcı, F. Füsun İyicil, Gökhan Akçiçek, Gülten Dayıoğlu, Asst. Prof. Hayrettin Parlakyıldız, Assoc. Prof. Hikmet Asutay, Assoc. Prof. İbrahim Kıbrıs, Prof. İnci Enginün, Prof. İsmail Kaya, Mavisel Yener, Prof. Medine Sivri, Mehmet Güler, Meral Kaya, Ph.D., Mevlâna İdris Zengin, Miyase Sertbarut, Mustafa Delioğlu, Mustafa Ökkeş Evren, Mükremin Seçim, Prof. Nazan Erkmen, Necdet Yılmaz, Asst. Prof. Neslihan Karakuş, Prof. Nilüfer Tuncer, Nurten Deliorman, Oğuzhan Yılmaz, Ph.D., Osman Kehri, Prof. Sedat Sever, Prof. Selahattin Dilidüzgün, Serap Deliorman, Sibel Demirtaş, Soner Hizarcı, Şehnaz Aliş, Ph.D., Şeref Bilsel, Asst. Prof. Tacettin Şimşek, Ülkü Ovat, Ümit Öğmel, Prof. Vefa Taşdelen, Vural Kaya, Yalvaç Ural, Asst. Prof. Yasin Mahmut Yakar, Yunus Bekir Yurdakul, Assoc. Prof. Zeki Gürel.
Danışma Kurulu
Çocuk Edebiyatı Okulu Danışma Kurulu
Adnan Ay
Ahmet Efe
Aytül Akal
Prof. Dr. Alev Sınar
Ayşe İnan Alican
Betül Tarıman
Bestami Yazgan
Doç. Dr. Beyhan Kanter
(Cahit Uçuk)
Dr. Burcu Tümer Öztürk
Prof. Dr. Cahit Kavcar
(Cahit Zarifoğlu)
Çiğdem Sezer
Emel Kehri
Yrd. Doç. Dr. Ender Dandul
Ersin Şahin
Fatih Erdoğan
(Fazıl HüsnüDağlarca)
Ferit Avcı
F. Füsun İyicil
Gökhan Akçiçek
Gülten Dayıoğlu
Yrd. Doç. Dr. Hayrettin Parlakyıldız
Doç. Dr. Hikmet Asutay
Doç. Dr. İbrahim Kıbrıs
Prof. Dr. İnci Enginün
Prof. Dr. İsmail Kaya
Mavisel Yener
Prof. Dr. Medine Sivri
Mehmet Güler
Dr. Meral Kaya
Mevlâna İdris Zengin
Miyase Sertbarut
Mustafa Delioğlu
Mustafa Ökkeş Evren
Mükremin Seçim
Prof.Dr. Nazan Erkmen
Necdet Yılmaz
Yrd. Doç. Dr. Neslihan Karakuş
Prof. Dr. Nilüfer Tuncer
Nurten Deliorman
Doç. Dr. Oğuzhan Yılmaz
Osman Kehri
Prof. Dr. Sedat Sever
Prof. Dr. Selahattin Dilidüzgün
Serap Deliorman
Sibel Demirtaş
Soner Hizarcı
Dr. Şehnaz Aliş
Şeref Bilsel
Yrd. Doç. Dr. Tacettin Şimşek
Ülkü Ovat
Ümit Öğmel
Prof. Dr. Vefa Taşdelen
Vural Kaya
Yalvaç Ural
Yrd. Doç. Dr. Yasin Mahmut Yakar
Yunus Bekir Yurdakul
Yusuf Dursun
Doç. Dr. Zeki Gürel
( Refik Durbaş )
Fazıl Hüsnü Dağlarca 3. Yıl Dönümü Anma Haberi
19 Yıl Etkinlikleri Basın Duyuruları
Karne Tatili Buluşmaları
Masal Yazma Etkinliği
Öykülerimizi Yazıyoruz Atölye Çalışması
Şefkat Ödevi
7 Resimli Çcouk Kitabı Basın Duyurusu
Çocuk Vakfı 19.Yıl Etkinlikleri Basın Duyurusu
Filistinli Çocuklara 7 Çocuk Kitabı Gönderildi
Türkiyede ve Dünyada Çocuk Gündemi
100 Temel Eser Basın Duyuruları
100 Temel Eser Basın Duyurusu
100 Temel Eser Raporu Basın Duyurusu
100 Temel EserBasın Duyurusu 7 Temmuz
Edebiyat Buluşmaları
12 Nisan Basın Bülteni
Çocuk Edebiyatı Günleri -1
Çocuk Edebiyatçıları 2.Buluşma
Çocuk Edebiyatçıları Buluşuyor
Özel bahtiyar koleji-18 Mart
Özel Birikim Koleji-23Mart
Özel Öncü Derya
Edebiyat Buluşmaları 2008-2009-2010
I. Çocuk ve İlkgençlik Edebiyatı Buluşması
II. Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Buluşması
III. Çocuk ve İlkgençlik Edebiyat Buluşması
Okuyan Şehir Sakarya
Basın Duyurusu 1
Basın Duyurusu 2
Basın Duyurusu 3
Basın Duyurusu 4
Basın Duyurusu (Oturum)
Teda Projesi Basın Duyuruları
Dünya Dillerine Çevrilme Projesi Basın Duyurusu
Diğer Basın Duyuruları
Çocuk Edebiyatı Ders Notları
Aysel Yontar
Olcay Kirişoğlu
Duğsan Roll
Fatih Erdoğan
İsmail Kaya
Zeki Karakaya
Bertoit Brecht
Meral Alpay, Tarık Dursun, K. Fatih Erdoğan
Cemil Meriç
Aysel Yontar
Mustafa Ruhi Şirin
Cahit Kavcar
Winfred Kaminski
Ceyhun Atuf Kansu
Vefa Taşdelen
Sedat Sever
Firdevs Güneş
Necdet Neydim
Turgay Kurultay, Necdet Neydim
İnci Erginün
Meral Kaya
Gülten Dayıoğlu
Sabahattin Eyüboğlu
Barbara Rowley
Nilay Yılmaz
Michel Tournier
David Elkind
Mehmet Önal
Kemal Demiray
Bedri Rahmi Eyüboğlu
Michael Ende
Meral Alpay
Walter Scherf
A. Ferhan Oğuzkan
Metin And
Haldun Taner
Monica Hughes
Hans Heino Ewers
Meral Kaya
İnci San
Nilay Yılmaz
İlber Ortaylı
Svend Otto S
Enver Naci Gökşen
Haper's Magazine
İbrahim Kıbrıs
2014
2013
2015
2016
2017
2018
Son 40 yılda Çocuk Dünyasına Hizmet Ödülleri
Çocuk Edebiyatı Okulu Projesi (1992)
Çocuklar İçin Şefkate Çağrı Kampanyası (1993’den bugüne)
Çocuk Hakları Okulu Projesi (1993)
Karagöz ve Kukla Okulu (1997)
Bosna Çocuksuz Kalmasın! Kampanyası
Kosova’da Çocuklar Ölmesin! Kampanyası
Öksüz ve Yetim Günleri (1994-2001)
Köy Okulları İçin Kitap Yardımı Kampanyaları
Çeçen Çocuklara Evlerimizi Açalım Projesi (1995-2001)
Deprem Çocukları ile Hayatı Paylaşmaya Gidiyoruz Projesi
I.İstanbul Çocuk Kurultayı (26-27 Haziran 2000)
Çocuk Başlangıçtır Ön Projesi
Çocuklar İçin Evet Deyin Kampanyası
I.Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi
Okuyan Şehir Sakarya Projesi
Bosna İçin Kitap Kampanyası
Kosova’da Türkçe Öğrenim Gören Çocuklar İçin 17 Bin Kitap, 11 Bin Çocuk Dergisi
I.Türkiye Çocuk Hakları Kongresi
I.Türkiye Çocuk ve Medya Kongresi